Sałatka a’la grecka

Sałatka to popularny posiłek osób stosujących dietę redukcyjną. Jednak po sałatkę powinni sięgać wszyscy, zarówno dorośli, jak i dzieci. Posiłek ten dostarcza cennych dla zdrowia składników odżywczych, jak również pomaga utrzymać prawidłową masę ciała. Sprawdź przepis i przygotuj pyszne danie, które zabierzesz ze sobą do pracy lub podasz na przyjęciu.

Oczywiście mówię tu o sałatkach warzywnych, bez majonezu. Sałatka a’la grecka to warzywna sałatka, z dodatkiem sera feta i z dressingiem z oliwy z oliwek. Jest to lekki, zdrowy i fit posiłek, który zagości na stałe na waszych stołach.

Sałatka a’la grecka – przepis

Składniki:

  • 5 liści sałaty lodowej
  • 10 pomidorków koktajlowych
  • ½ cebuli czerwonej
  • 8 oliwek zielonych
  • ogórek kiszony
  • 20g sera feta

Dressing: 1 łyżka oliwy z oliwek, łyżeczka oleju z pestek winogron, łyżeczka octu winnego, ulubione zioła(u mnie mieszanka śródziemnomorska).

Wykonanie:

Warzywa umyć, osuszyć. Cebulę pokroić w półplasterki, oliwki w plasterki lub całe, pomidorki na połówki, ogórka w kostkę. Na półmisku lub w słoiku (wersja do pracy J) ułożyć listki sałaty, potem cebulę, pomidory, oliwki, ale też ogórka. Na wierzchu ułożyć ser feta pokrojony w kostkę lub pokruszony. Całość polać przygotowanym sosem: olej, oliwę, ocet wymieszać z ziołami. Sałatkę należy spożywać min. 15 minut po przygotowaniu, gdyż nabiera wówczas smaku.

Smacznego 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: