Nasiona CHIA [Elfrodo]


Nasiona chia firmy Elfrodo to doskonały wybór. To świetny produkt dla osób na diecie odchudzającej, ale nie tylko… Zawierają więcej kwasów omega-3 niż łosoś atlantycki! Superfood dla zdrowia i urody…

Nasiona chia Elfrodo, 200g.

Skład: 100 % nasiona szałwii hiszpańskiej. Produkt naturalny, bez GMO i bez alergenów. Polecam!

O chia słów kilka…

Nasiona chia to wartościowy produkt ze względu na składniki odżywcze. Zawierają białko, węglowodany, tłuszcze (bardzo zdrowy tłuszcz omega-3 i omega-6) oraz minerały i witaminy.

Składnik Zawartość w 100 [g]
Kalorie (wartość energetyczna) 486 kcal / 2034 kJ
Białko 16,5 g
Tłuszcz ogółem 30,7 g
Kwasy tłuszczowe nasycone 3,3 g
Kwasy tłuszczowe jednonienasycone 2,309 g
Kwasy tłuszczowe wielonienasycone 23,665 g
Kwasy tłuszczowe omega-3 17,830 g
– Kwas alfa-linolenowy (ALA), 18:3 17,830 g
Kwasy tłuszczowe omega-6 5,835 g
Błonnik pokarmowy 34,4 g
Węglowodany 42,1 g
Witamina A 54 I.U.
Witamina D 0 I.U.
Witamina E 0,5 mg
Witamina C 1,6 mg
Witamina B1 0,62 mg
Witamina B2 0,17 mg
Witamina B3 (PP) 8,83 mg
Witamina B9 (kwas foliowy) 49 µg
Witamina B12 0 µg
Wapń 631 mg
Żelazo 7,72 mg
Magnez 335 mg
Fosfor 860 mg
Potas 407 mg
Sód 16 mg
Cynk 4,58 mg
Miedź 0,92 mg
Mangan 2,72 mg
Selen 55,2 µg
USDA National Nutrient Database for Standard Reference Release 28, Basic Report: 12006, Seeds, chia seeds, dried. Pobrano 08.05.2018

 

Dzięki doskonałym wartościom odżywczym i prozdrowotnym wspomagają odchudzanie (mają mało kalorii), dbają o kości i prawidłową perystaltykę jelit. Ponadto poprawiają pamięć, mogą też zapobiec rozwojom nowotworu. Są źródłem białka, cenionym zwłaszcza przez wegetarian. Warto włączyć je do swojego menu.

Chia w menu

Zalecane dzienne spożycie: 15g, czyli 3 łyżeczki. Nie należy spożywać ich w większej ilości. Nasiona chia przechowuje się w suchym, chłodnym, ciemnym miejscu w szczelnie zamkniętej torbie lub pojemniku (nawet do czterech lat nie tracą wartości odżywczych!)

Stosowanie chia:

Nasiona szałwii hiszpańskiej są często używane jako dodatek do koktajli, smoothie czy deserów. Mogą także być dodawane (w postaci całych nasion lub zmielone) do sałatek, jogurtów czy wypieków (ciast, chleba). Zmielone mogą służyć jako zagęstniki do zup czy sosów.

Moja propozycja podania – pudding z chia

Pudding chia/ 2 porcje

Składniki:

ananas (2 plastry), jabłko, ½ szklanki mleczka kokosowego, truskawki (ok. 200g), wiórki kokosowe, 4 łyżeczki nasion chia (Elfrodo), łyżeczka ksylitolu (Elfrodo) lub miodu.

Sposób przygotowania:

Nasiona chia wsyp do mleczka kokosowego i wymieszaj. Odstaw do lodówki na kilka godzin (można na całą noc). Po tym czasie pudding zamieszaj, przełóż do miseczek lub innego naczynia (pucharki, szklanki). Ananasa zmiksuj z jabłkiem, wylej na pudding (można zamieszać widelcem, żeby zrobić wzorki :)). Na wierzch wylej zmiksowane z ksylitolem lub miodem truskawki. Posyp wiórkami kokosowymi.

Smacznego 🙂

Nasiona kupisz tutaj

Przepisy na potrawy z chia znajdziesz na blogu.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chia pudding z malinami

10 maja, 2018

%d bloggers like this: