Dieta w chorobach autoimmunologicznych. Przepisy [RECENZJA]

Dieta w chorobach autoimmunologicznych. Przepisy [RECENZJA]

Dieta w chorobach autoimmunologicznych – przepisy to kontynuacja książki Dieta w chorobach autoimmunologicznych (recenzja tutaj), która ukazała się nakładem wydawnictwa PZWL. Poradnik zawiera przepisy na dania bez mleka, bez jajek oraz bezglutenowe.

Dieta w chorobach autoimmunologicznych

Zapewne wszyscy już wiedzą, jakie składniki należy wyeliminować z codziennego jadłospisu, czyli gluten, mleko, jajka, a nawet ulubione warzywa i owoce. Czy naprawdę potrzebna jest aż taka rewolucja żywieniowa? Czy taka dieta to już do końca życia? Takie i inne pytania zadajemy sobie każdego dnia. Nasza dieta nie musi być jednak … nudna! Książka Joanny Dronki-Skrzypczak Dieta w chorobach autoimmunologicznych – przepisy, to nie tylko zbiór przepisów. Zawiera też listę zakupów, bazę wiedzy o produktach, jak również przydatne wskazówki.

Dieta w chorobach autoimmunologicznych – przepisy

Książka kucharska? Idealny przewodnik po diecie bez mleka i bezglutenowej? Tak! Ponadto każdy przepis zawiera piktogram, praktyczne porady, informacje o zamiennikach oraz odniesienia do innych przepisów.

Śniadania – to nie tylko kanapki !

Postawmy na placuszki (gryczane, marchewkowe), jaglankę (szarlotkowa jaglanka – pycha), owsiankę czy też … zupę! A słyszeliście o ziemniaczanym chlebie codziennym? Któż nie chciałby spróbować!

Lunch i drugie śniadanie

Zazwyczaj lunch i drugie śniadanie to posiłki, które zabieramy na wynos. Co więc przygotować, by danie smakowało, i na dodatek nie wymagało podgrzewania? I tu z pomocą przyjdzie nam książka. Przepisy na dania spożywane w biegu zachęcają niejedną zapracowaną osobę. Na dodatek dania te można spakować także do dziecięcego plecaka! Ryżowe rolki z warzywami, naleśnikowe roladki na słodko z owocami i twarożkiem z nerkowców, wytrawne muffiny, czy też owsiane ciacha do kawy. Pychota 🙂

Pora na …. obiad

Co zazwyczaj znajduje się w naszej lodówce? Oczywiście… garnek z zupą! Czy wiedzieliście, że zupy poprawiają nastrój? Gdy dodamy odpowiednie przyprawy, zupa nabierze też właściwości rozgrzewających. Warzywna lekka zupa zaś ochłodzi nas w upalny dzień. Zupa to dobry pomysł nie tylko na obiad, ale też śniadanie czy kolację. Na dodatek można je przygotować na dwa dni. Czy warto przyrządzać bulion? Jaki wybierzesz – wegetariański czy mięsny? Jaką zupę ugotujesz: marchewkowo-pomidorową, ekspresową z kokosa, z buraków czy też dyniowo-marchewkową?

Do zupy drugie danie? Niekoniecznie. Niektórzy wybierają obiad składający się z jednego dania. Jakie dania przygotujemy z książką? Pulpeciki drobiowe z amarantusem, makaron ze szpinakiem, a może pikantne kiełbaski pod kukurydziana pierzynką?

Coś słodkiego…

Dieta i słodycze? Oczywiście! Tylko muszą to być zdrowe słodkości. Toffinki, truskawkowy jagielnik, owoce pod migdałową kruszonką, zbożowe batoniki, musy i koktajle to propozycja dl niejednego smakosza.

Dipy, sosy i dodatki

Często przygotowując sałatkę zastanawiamy się, jaki sos czy dressing do niej dodać. Bez jogurtu i majonezu? Tak! Przepisy znajdziemy w książce. Dressing bazyliowy, sojonez, sos czosnkowy, sos tatarski, sos koperkowy, wegański beszamel to propozycje na zdrowe dodatki. A do kawy – bita śmietana kokosowa!

Książka Dieta w chorobach autoimmunologicznych – przepisy to dobry wybór. Gorąco polecam!!!

 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: