“Wege – dieta roślinna w praktyce” [RECENZJA]

“Wege – dieta roślinna w praktyce” [RECENZJA]

Masz zamiar przejść na dietę roślinną (wege)? Zastanawiasz się, w jaki sposób zbilansować jadłospis, by uniknąć błędów żywieniowych i niedoborów składników odżywczych? Sięgnij po poradnik „Wege – dieta roślinna w praktyce” (PZWL), który wprowadza w świat diety roślinnej.

Prawidłowo zbilansowana dieta roślinna może być skuteczna w profilaktyce w i leczeniu wielu schorzeń i chorób, m.in. cukrzycy, nadciśnienia tętniczego, otyłości oraz niektórych typów nowotworów. Ważne jest to, by jadłospis był dobrze zbilansowany.

O autorce…

Iwona Kibil pracuje m.in. z wegańskimi rodzinami, kobietami w ciąży, małymi dziećmi oraz osobami stosującymi dietę roślinną. Jest autorką artykułów, warsztatów i wykładów związanych z na temat diety roślinnej i założycielką poradni dietetycznej „Wegecentrum”.

Wege – dieta roślinna

Coraz więcej osób rezygnuje z posiłków mięsnych. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę z tego, że posiłki bezmięsne powinny być również dobrze zbilansowane, żeby nie zabrakło w diecie ważnych składników (m.in. wapnia, żelaza, cynku, witaminy B12 itd.). Niedobór witamin, minerałów i innych składników prowadzi do pogorszenia stanu zdrowia. Dlatego, zanim zdecydujecie się przejść na dietę roślinną powinniście poznać i zrozumieć jej założenia. Poradnik to ponad 320 stron praktycznej wiedzy o tym sposobie odżywiania. Znajdziesz tu przykłady zestawień produktów, jadłospisy oraz informacje suplementacji.

Książka o ….

Informacje zwarte w książce oparte zostały na wynikach badań naukowych. Dowiesz się z niej o rodzajach diet wegetariańskich. Weganizm, semiwegetarianizm, pescowegetarianizm owowegetarianizm, laktowegetarianizm, witarianizm… Czym się różnią? Odpowiedz znajdziesz w poradniku 🙂 Wiesz jakie makroskładniki powinna zawierać twoja dieta i skąd je czerpać? W książę autorka opisała je dokładnie i umieściła przepisy na potrawy bogate w składniki odżywcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wyjaśniała, dlaczego tak ważne w diecie wegańskiej są tłuszcze omega-3 oraz kwas alfa-linolenowy. I skąd je czerpać. Dowiesz się też o witaminie B12, o źródłach jej występowania, niedoborach i ich konsekwencjach zdrowotnych oraz o suplementacji. I podobnie na temat innych minerałów, m.in. wapnia, selenu czy żelaza.
Dowiesz się także na temat związków antyodżywczych i negatywnego skutku spożywania ich w nadmiarze. Autorka rozprawi się też z mitami, chociażby na temat soi czy GMO! Dowiesz się jak prawidłowo komponować jadłospis osoby dorosłej, seniora, dziecka kobiet w ciąży oraz osób aktywnych fizycznie. Mamy także informacje jak bilansować jadłospis osoby odchudzającej się, jak również tej, która chciałaby przytyć. Znajdziesz też praktyczne porady na temat robienia zakupów czy komponowania posiłków. Ponadto książka zawiera przykładowe jadłospisy. Potrawy są łatwo w przygotowaniu, z produktów dostępnych w Polsce. Leczo z soczewica i pieczonymi warzywami, szybkie warzywne curry, nibyowsianka, ciasto czekoladowe z fasoli… Kto spróbuje?

Dla kogo książka?

Dla wszystkich 🙂 A już na pewno dla wegetarian, wegan, dietetyków i lekarzy. Książka napisana prostym językiem, dzięki czemu treści w niej zawarte są zrozumiałe dla wszystkich. Poradnik podzielony jest na działy, dzięki czemu łatwej znajdziesz potrzebne informacje. Praktyczne porady, tematu, wskazówki, przepisy na pewno ułatwią pierwsze kroki w kierunku diety roślinnej. Polecam!



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: