Sałatka ze szparagami, awokado i jajkiem

Sałatka ze szparagami, awokado i jajkiem

Sezon na szparagi w pełni, czas więc na pyszne sałatki 🙂 Warzywa te są niskokaloryczne – 100 g tego warzywa dostarcza jedynie 20 kcal, dlatego zalecane są osobom na dietach odchudzających.

Szparagi…

Już w starożytności szparagi cenione były za właściwości prozdrowotne. Uznawano je też za afrodyzjaki. Mają niski indeks glikemiczny. Ponadto są bogatym źródłem kwasu foliowego, witamin: C A, E, K, witamin B1 i B2, asparaginy, żelaza, manganu, potasu oraz błonnika. Warzywo to ma właściwości antyoksydacyjne, chroni przed rozwojem chorób i przed procesem starzenia. Zmniejsza ryzyko powstawania kamieni nerkowych i usprawniają gospodarkę wodną organizmu. Poprawia samopoczucie oraz wprawia w dobry nastrój.

Warzywa te nadają się do sałatek czy jako dodatek do dań mięsnych. Podawane są zazwyczaj z sosem beszamelowym lub holenderskim. Nie poleca się spożywania tego warzywa osobom z niewydolnością nerek, dną moczanową, wodnistą biegunką czy ciągłym odczuwaniem chłodu.

Sałatka – przepis

Przepis na dwie porcje

1 porcja – 360 kcal, białko: 12g, tłuszcz 28g, węglowodany 10g, błonnik 6,5g

Składniki:

szparagi – 8 sztuk, awokado, 2 jajka, pomidor, 2 łyżki czarnych oliwek, pół główki sałaty lodowej, 2 łyżki oliwy z oliwek, ulubione zioła (np. mieszanka grecka), sól, pieprz

Sposób wykonania:

Sałatę opłucz i osusz. Szparagi umyj, odłam białe końce i ugotuj na parze (ok. 5-7 minut). Wszystkie składniki pokrój i poukładaj na sałacie. Z soli, ziół i oliwy zrób sos. Polej sałatkę. Po 15 minutach gotowa do spożycia.

Smacznego 🙂



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: