Sałatka z jajkiem i kiełkami

Sałatka z jajkiem i kiełkami

Szukasz przepisu na pyszną, zdrową i fit sałatkę? Na dodatek lubisz jeść jajka nie tylko od święta, a nie wiesz, ile możesz ich zjeść? Przeczytaj i przygotuj sałatkę z jajkiem i kiełkami 🙂

Ile jajek można zjeść w ciągu tygodnia?

O tym, że jajka są zdrowe, nie muszę chyba nikogo przekonywać. Ile ich spożywać? WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) dopuszcza spożywanie ok. 10 jaj tygodniowo (oczywiście dla osób bez przeciwwskazań), łącznie z tymi użytymi do przygotowywania innych potraw, np. kotletów. Możemy je więc dodawać do swoich   ulubionych sałatek czy innych potraw. Najlepiej wybierać jaja z gospodarstw ekologicznych lub z wolnego wybiegu.

Dlaczego warto jeść jajka?

Otóż jajka są źródłem składników mineralnych (siarki, potasu, sodu, chloru, natomiast żółtko zawiera żelazo fosfor, wapń, magnez), witamin A, D, E, K, witaminy z grupy B (B1, B2). Zawierają też luteinę, cholinę, nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, fosfolipidy oraz zestaw wszystkich niezbędnych aminokwasów egzogennych, na dodatek w postaci najlepiej dla nas przyswajalnej. Tak doskonały skład jajka chroni nasz wzrok i korzystnie wpływa na funkcjonowanie mózgu. Należy je spożywać dla zdrowia i urody 🙂

Czy wiesz, że …

Jajka mają mało kalorii! 🙂 Przeciętna waga takiego jajka wynosi około 60 g? Jednak zdarzają się i większe 🙂 Kubańska kura zniosła o wadze 180 g! Rekord został zapisany w „Księdze Rekordów Guinessa”. Czy wiedzieliście, że skorupka zawiera nawet 17 tysięcy porów, dlatego też jajko przechowywane w lodówce może chłonąć różne zapachy.

 

Sałatka z jajkiem i kiełkami – przepis

Wartości odżywcze sałatki: 285 kcal, B: 19g, T: 18g, W: 12g, Błonnik: 4,8g

Składniki:

2 jajka, garść rukoli, garść roszponki, pomidor, ½ cebuli, 1/3 awokado, 2 łyżki kiełków rzodkiewki, 2 łyżki rzeżuchy, 2 łyżki jogurtu naturalnego, 1-2 ząbki czosnku, sól, pieprz, pestki dyni (opcjonalnie)

Sposób wykonania sałatki z jajkiem i kiełkami:

Roszponkę, rukolę umyj i osusz. Ułóż na talerzu. Dodaj pokrojoną w półplastry cebulę, pomidory, awokado. Jajka ugotuj na twardo, pokrój na ósemki i ułóż na warzywach. Posyp kiełkami, polej sosem czosnkowym (czosnek przeciśnij przez praskę, dodaj do jogurtu, przypraw i wymieszaj).

Sałatka z jajkiem i kiełkami to doskonały pomysł na kolacje, danie na spotkanie z przyjaciółmi czy rodziną. Może z powodzeniem zagościć na świątecznym stole, zwłaszcza w okresie Świąt Wielkanocnych, gdzie jajka i rzeżucha to podstawa menu. Zdrowa, szybka i fit!

Jedz jajka nie tylko od święta 🙂 Smacznego 🙂



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: