4 filary zdrowego życia

4 filary zdrowego życia

12 lutego, 2020 0 przez Redakcja

Życie we współczesnym świecie nie jest łatwe. Stres, złe nawyki żywieniowe niekorzystnie wpływają na nasz organizm. Ciągle zabiegani zapominamy o tym, o najważniejsze – o zdrowiu, które mamy tylko jedno. Jak więc żyć zdrowo, szczęśliwie i w harmonii? Odpowiedź znajdziemy w książce doktora Chatterjee pt.: „4 filary zdrowego życia. Jak zmienić codzienne nawyki, by dłużej żyć i cieszyć się zdrowiem?”, która ukazała się nakładem Wydawnictwa Otwartego.

4 filary zdrowego życia

Niewłaściwy tryb życia nie służy naszemu zdrowiu, o czym przeważnie każdy wie. Według autora książki tryb życia można leczyć! Odpowiedni tryb życia i zdrowa dieta mogą wpłynąć na poprawę naszego samopoczucia, a nawet zwalczyć choroby takie jak: cukrzyca typu 2, otyłość, depresja. Dlatego też doktor przedstawił 4 podstawowe filary zdrowego życia. Są to:

  • relaks
  • dieta
  • sen
  • ruch.

Wszystkie filary są równie ważne, by cieszyć się zdrowiem.

Pozwól sobie na chwilę relaksu!

Współczesne czasy nie sprzyjają relaksowi. Zabiegani, zapracowani nie mamy czasu na chwilę relaksu, bo zawsze coś jeszcze trzeba zrobić. Autor uważa, iż odpoczynek ma ogromny wpływ na nasze zdrowie, może więc warto zatrzymać się „choć na chwilę”? Doktor przedstawia pięć sposobów pracy w strefie relaksu, zaleca wdrożenie przynajmniej trzech.

Jednym ze sposobów pracy nad sobą jest „chwila dla ciebie”, czyli znalezienie dla siebie przynajmniej piętnastu minut. Czy to tak ciężko wykonać? Wystarczy tylko chcieć 😉 Zaznacz w sowim grafiku czas na odpoczynek i tyle. Nie może to być jednak czas przed ekranem telewizora, tabletu czy smartfona!

Pewnie zadajecie sobie pytanie dlaczego ten relaks jest tak ważny? Otóż nawyk odpoczynku pozwala radzić sobie ze stresem, organizm produkuje kortyzol – jeden z najważniejszych hormonów wydzielający się w organizmie w reakcji na stres. Jak wiadomo stres niekorzystnie wpływa na układ nerwowy, immunologiczny, trawienny. Należy więc z nim walczyć.

Jeśli chcecie poznać kolejne sposoby pracy na sobą sięgnijcie po książkę „4 filary zdrowego życia. Jak zmienić codzienne nawyki, by dłużej żyć i cieszyć się zdrowiem?”.

Jedzmy tęczę!

Kolejnym filarem jest dieta.

Autor napisał, iż:

„Współczesna obsesja dotycząca wyglądu zewnętrznego wydaje się jedną z przyczyn zgubnego w skutkach myślenia, że w diecie chodzi jedynie o to, żeby nie przytyć”.

Rad dotyczących zdrowego odżywiania znajdziemy mnóstwo, czyli jednak każdą z nich możemy zastosować dla siebie. Każdy organizm jest inny, dlatego też według doktora istnieje Jedynie Słuszna Dieta optymalna dla każdego z nas. Zgadzam się z tym całkowicie. Wspólne w tej diecie jest to, iż zakłada ona spożywanie lokalnych, świeżych, sezonowych i nieprzetworzonych posiłków przy stole z rodziną. Smakołyki spożywać można tylko w święta 🙂

Autor proponuje tu pięciopunktowy plan: ograniczenie spożycia cukru, pięć porcji warzyw i owoców dziennie, mikrogłodówka, picie większej ilości wody, zrezygnowanie z żywności przetworzonej. Każdy punkt jest w poradniku dokładnie opisany. Pewnie zastanawiacie się o co chodzi z mikrogłodówką? Otóż chodzi tu m.in. o zachowanie dwunastogodzinnego okna żywieniowego.

Ruch to zdrowie!

Z badania Światowej Organizacji Zdrowia wynika, iż 50% kobiet i 40% mężczyzn w Stanach Zjednoczonych i Europie utrzymuje zbyt niska aktywność fizyczną. W krajach Azji Południowo – Wschodniej przedstawia się to następująco: kobiety 15%, mężczyźni 19%.

Autor podkreśla, iż należy ćwiczyć z umiarem. Nie każdy rodzaj ćwiczeń można wykonywać bez szkody dla zdrowia. Nie należy traktować aktywności fizycznej jako obowiązku, lecz jako naturalną część życia. Trzeba się ruszać, nie muszą to być wyczerpujące ćwiczenia na siłowni! Doktor pisze, iż siłownia jest… wszędzie.

W rozdziale tym również znajdziemy pięć sposobów na zadbanie o ruch w naszym życiu. Ciekawy tytuł – „Nie zapominaj, po co masz nogi” – przejdź każdego dnia określona ilość kroków. Jaką? – o tym w poradniku.

Spij dobrze!

Sen jest bardzo ważnym elementem prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Po co śpimy? Jakie są konsekwencje braku snu? Co to jest dług snu? Jak stworzyć optymalne warunki do snu?. To tylko kilka pytań, na które doktor Rangan Chatterjee udziela odpowiedzi na kartach poradnika. Znajdziemy tu też 15 sposobów, jak poprawić jakość snu. Czy wiecie, jak przeprowadzić detoks od urządzeń elektronicznych? 🙂

Dla kogo ta książka?

Książkę polecam wszystkim, dla których zdrowie jest najważniejsze. W poradniku znajdziemy mnóstwo praktycznych porad dotyczących stylu życia – jak zmienić codziennie nawyki, żeby żyć w zdrowiu.

Jak pisze doktor Chatterjee:

„W tej książce podzieliłem się rozwiązaniami, które zmieniły życie moje i mojej rodziny. Mogę uczciwie powiedzieć, że setki pacjentów uwolniły się za ich sprawą od życia w bólu i konieczności przyjmowania lekarstw. Ba, jestem pewien, że niejeden ocalił dzięki nim życie. W wielu wypadkach można mówić o efektach graniczących z cudem. Uzyskałem u moich pacjentów remisję objawów cukrzycy typu 2, wyleczyłem przewlekłe choroby skóry, wyciągnąłem ich z depresji. Pomogłem im pokonać migrenę, zredukować stany lękowe i poradzić sobie ze zmęczeniem. Obecnie leczę zespół jelita drażliwego, koncentrując się nie na farmakologicznym łagodzeniu symptomów tego schorzenia, lecz na identyfikacji i usunięciu jego przyczyn.

Pomagam pacjentom pozbyć się uciążliwego refluksu, zgagi, otłuszczonej wątroby i przewlekłego bólu pleców. Obniżam ciśnienie krwi i leczę z bezsenności – a wszystko to bez przepisywania choćby jednej tabletki.

Piszę o swoich sukcesach nie po to, by się nimi chwalić, lecz aby pokazać, jak spektakularne rezultaty można osiągnąć, stosując się do zasad przedstawionych w niniejszej książce”.

Gorąco polecam!!

Książkę kupisz